Naše nedavno istraživanje o prevarama u vezi sa multimilionskim You Tube pregledima izazvalo je veliko zanimanje u regionu, pa smo priredili nastavak – top listu regionalnih izvođača u svim žanrovima, koja i bez analize govori sama za sebe.
Očekivano, jer je to odavno jasno, listu predvode turbo-folk zvijezde nove generacije, ostavljajući daleko iza sebe nekada ugledna imena folka. Za top listu u folkerskoj kategoriji izdvojili smo samo rezultate koji premašuju 40 miliona pregleda. Severina je jedino ime iz pop muzike koje se probilo u ovaj krug.
Folk klub
MC Yankoo ft Milica Todorović: Moje zlato (avgust 2014) 96,633,164
Severina ft. Ministarke: Uno momento (juli 2014) 88,869,164
Milica Todorović: Tri čaše (decembar 2013) 59,987,250
Saša Kovačević: Slučajno (juni 2013) 57,504,319
Ivana Selakov ft Aca Lukas: Daleko si (decembar 2011) 49,848,832
Stoja: Bela Ciganka (novembar 2013) 45,974,974
Ivana Selakov ft Aca Lukas: Omaklo mi se (novembar 2014) 44,232,893
Peđa Medenica: Dođeš mi u san (avgust 2013) 44,881,736
Da su uvršteni spotovi koji imaju između 20 i 40 miliona, lista bi bila predugačka. Iz tog ‘donjeg doma’ izdvojili onda smo samo ove slikovite primjere: gotovo svi spotovi Saše Kovačevića premašuju 30 miliona pregleda, Šaban Šaulić je s jednim dobacio ‘samo’ do 20 miliona, Miroslav Ilić u ovoj priči ima rekord od skromnih 14 miliona, Keba je s jednim spotom došao do 6,7 miliona, a Halid i ”Miljacka” su ostvarili ‘jadnih’ 4,6 miliona pregleda.
Pop, rock, hip hop & ostali
Iz ovog kluba rijetki su probili granicu od 20 miliona, a još rjeđi stigli do trideset. Zapravo, i pregledi preko 10 miliona su iznimke, a većina tih spotova na You Tube su postavljeni prije osam do deset godina!
Upravo je to jedan od važnih kriterija ako želite analizirati ovu listu.
Recimo, zanimljivo je da jako veliki broj nedvojbenih hitova iz prethodnih nekoliko godina, oni koji se jesu slušali u radijskim i televizijskim programima u cijelom regionu, nisu probili famoznu ‘milion granicu’ (pa ih u ovoj listi nema). S druge strane, i na ovoj listi su neki brojevi ”sumnjivi” po pitanju stvarnog broja pregleda, ako pogledate vrijeme kada su stavljeni na mrežu i poredite ga sa onima koji datiraju od prije šest, sedam ili osam godina.
Evo poretka šampiona i u ovoj kategoriji:
S.A.R.S.: Lutka (septembar 2013) 32,085,887
Parni valjak: Sve još miriše na nju (juli 2008.) 30,491,601
Dino Merlin: Kad si rekla da me voliš (decembar 2007) 29,614,329
THCF ft Coby: Ideš za Kanadu (februar 2015) 28,497,668
S.A.R.S.: Perspektiva (januar 2012) 21,459,675
Dubioza kolektiv: Kažu (april 2013) 21,353,324
Toše Proeski: Bože, brani je od zla (septembar 2007) 21,340,785
Bajaga: Tišina (februar 2008) 19,211,958
Beogradski sindikat: Sistem te laže (april 2016) 19,725,598
Riblja čorba: Kad sam bio mlad (mart 2008) 15,032,353
Amel Ćurić ft. Emina Jahović: Kost (novembar 2016) 14,144,995
Željko Bebek: Sinoć sam pola kafane popio (mart 2009) 10,600,758
Bijelo dugme: Lažeš zlato, lažeš dušo (maj 2009) 9,267,321
Nina Badrić: Dani i godine (maj 2016) 9,264,332
Goran Bregović: Bella Ciao (mart 2013) 8,991,787
Bijelo dugme: Ružica si bila (mart 2010) 7,985,901
EKV: Par godina za nas (decembar 2006) 5,858,973
Hladno pivo: Nije sve tako sivo (maj 2007) 5,429,526
Van Gogh: Ludo luda (maj 2008) 5,344,237
Goran Bare i Majke: Teške boje (juli 2011) 4,703,766
Dino Dvornik: Hipnotiziran (decembar 2008) 3,955,068
Balašević: Priča o Vasi Ladačkom (januar 2009) 3,902,110
Branimir Štulić: Voljela me nije nijedna (septembar 2008) 3,729,620
Partibrejkers: Hoću da znam (decembar 2008) 2,564,334
Bombaj štampa: Često poželim (avgust 2009) 1,787,299
Naravno, nije bilo šanse da evidentiramo baš sve ‘milionere’, ali i ovakav pregled je dovoljan za usporedbe i ”pitanja bez odgovora”, ako komparirate stvarnu popularnost izvođača, njihovu dugotrajnost na sceni, pa ako hoćete i značaj kakav imaju, te brojnost publike, koja je kod nekih manje-više ograničena na jedno područje, a kod drugih je regionalna.
Također, posebnu analizu zaslužuje detalj o vlasniku You Tube kanala koji je postavio spot.
Neke postavljaju diskografi ili su službeni kanali izvođača, a njihov interes za što većim brojem iskazanih pregleda je nedvojben (kao što može biti uvećan i motiv za manipulacijom).
Međutim, čuda se događaju i sa ”fanovskim klipovima”, koji, zapravo, nisu nikakav službeni video, nego montaža ”panorama, cvijeća ili stihova” sa melodijom pjesme. Upravo među njima čudan je, naprimjer, klip ”Sve još miriše na nju”, koji je toliko bezličan da je nevjerovatna njegova brojka od 30-ak miliona pregleda, nasuprot zvaničnom CroRec videu sa otprilike 100 puta manje pregleda. Nažalost, nisu sve ovdašnje pjesme uključene u sistem zaštite autorskih prava na You Tubeu, pa ih njegov algoritam ne prepoznaje. Otuda korištenje pjesama kako kome padne na pamet dodatno zamućuje stvarnu sliku, jer autori takvih ”spotova” mogu manipulirati podacima iz čiste zabave.