dont touch

Na (sve) muške odluke utiče pomisao na sex, a na žene…?

Ljubav Metropol

Grupa belgijskih psihologa je kroz par mini studija pokušala utvrditi uticaj seksualnog konteksta na proces donošenja (ekonomskih) odluka – kod žena. Za muškarce se ionako zna da ih sama pomisao na seks čini nerazumnima.

Dok muškarce manje racionalnima i na rizično ponašanje navode vizuelni sadržaji s direktnim seksualnim konotacijama, kod žena se isti efekat postiže suptilnije i posrednim stimulansom.

U prvom od tri eksperimenta, belgijski istraživači pozvali su 47 studentkinja da procijene atraktivnost različitih komada muške odjeće. Polovina ispitanica ocjenjivala je mušku majicu, a druga polovina muške bokserice.

muske-bokserice

Studentkinje iz obje grupe držale su odjevne predmete u rukama sa zadatkom da ocijene mekoću i udobnost. U sledećoj fazi eksperimenta, ispitanicama je serviran test koji mjeri njihovu spremnost da se odreknu trenutne materijalne nagrade zaradi veće, ali prolongirane finansijske koristi (što bi trebao biti racionalan, promišljen ishod odlučivanja). Rezultat: studentkinje koje su se bavile boksericama bile su spremnije da prihvate trenutnu, ali umanjenu novčanu nagradu (manje isplativ ishod odlučivanja).

U drugom eksperimentu, izvedenom po istoj proceduri, ispostavilo se da stimulans u vidu muških bokserica studentkinje čini manje osjetljivim na gubitak, odnosno sklonijim da se upuste u ekonomski rizično ponašanje.

U finalnoj studiji, učestvovali su subjekti oba spola; 68 studenata i 73 studentice. Muški ispitanici su kao sredstvo za testiranje dobili grudnjak ili žensku majicu, a studentice opet muške bokserice ili majicu.

zenska majica

Ovoga puta, po polovina učesnika u eksperimentu iz oba uzorka mogla je dodirivati navedene komade odjeće suprotnog spola, dok je druga polovina subjekata njihovu atraktivnost procjenjivala samo posmatranjem. Zatim su svi dobili listu proizvoda, grupiranih u dvije kategorije: nagrađujućih (vino, čokolada) i neutralnih (stolica, kompjuterski).

Pitanje za učesnike u eksperimentu bilo je koliko su spremni da plate za navedene proizvode.

Rezultat: djevojke koje su dodirivale bokserice iskazale su spremnost da nagrađujuće proizvode plate znatno više u poređenju s djevojkama koje su dodirivale muške majice ili bile izložene samo vizuelnom stimulusu; i muškarce je interakcija sa ženskim rubljem činila darežljivijim, s tim što se njihova spremnost da plate nerazumno visoku cijenu nije ograničavala samo na nagrađujuće proizvode.

Drugim riječima, za njih je sve nagrada ako je sex stimulator. Osim toga, u ovom istraživanju, kod muškaraca je isti, premda mrvicu slabiji efekat, imala i vizuelna prezentacija stimulansa, a ne samo direktna.

zenske-bokserice