kreativni muzički marketing

Balkaneros i inovativni muzički marketing u BiH

Muzika BiH Show Time

Jedan japanski izum trebao bi biti odličan i efikasan način za promociju i u muzici, ali se kod nas još uvijek skromno koristi. Među domaćim pionirima koji su prepoznali priliku nije ni jedan veliki i skupi marketing tim neke megazvijezde – već grupa Balkaneros, koja godinama samostalno vodi svoj PR.

 

QR kod (kratica od engl. Quick Response, brzi odgovor) tip je matričnog barkoda, koji je još 1994. osmislila Toyotina podružnica Denso Wave, prvobitno za autoindustriju, da bi vremenom počeo dobijati univerzalnu primjenu u prodaji i marketingu, ponajviše zahvaljujući internetu i posebno novoj generaciji pametnih telefona.

U Japanu on je danas svakodnevica i susreće se na svakom koraku. Na ovim našim prostorima njegovo inovativno korištenje je, međutim, još prilično skromno, iako QR kodove može očitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu koji ima instaliranu aplikaciju za čitanje QR kodova (u nekim su te aplikacije već tvornički instalirane, a za ostale postoji velik izbor besplatnih aplikacija koje se mogu skinuti s interneta).

Zadržimo se u svijetu muzike i evo najprostijeg objašnjenja: svaki korisnik sam može kreirati QR kod za svoj ‘proizvod’, a ciljana publika, skeniranjem tog koda uz pomoć pametnog telefona, jednostavno i brzo stiže do tog proizvoda.

muzički marketing

Jedan od slikovitih primjera su koncerti ili turneje. QR kod na plakatima omogućuju publici da jednostavno i brzo, dakle njegovim skeniranjem, odmah kupe ulaznicu. Naravno, to podrazumijeva da je organizator događaja povezan sa elektronskim (internetskim) prodavačem te da je sve uvezano sa internetskim bankarstvom i u baš u tom grmu leži zec – odnosno odgovor zašto se ova mogućnost ni ne koristi.

No, drugi oblik muzičke promocije je puno jednostavniji i jednako efikasan, ali je takođe sasvim neiskorišten.

Kada je prošle godine zenička grupa Balkaneros krenula na malu festivalsku ‘turneju’, nastupajući u Zagrebu, Splitu i Čačku, publici je dijeljena kartica sa QR kodom koji je omogućavao da korisnik sa web stranice benda besplatno i jednostavno u svoj telefon skine cijeli njihov album ”Balkanjeros rokenrol”. Upitnik nad glavama ogromne većine kojima je ponuđena kartica označavao je da, u stvari, ni muzička publika ne poznaje dovoljno ovu priču, jer im je niko ni ne nudi.

Balkaneros QR code
Besplatno preuzimanje albuma uz pomoć QR koda

Gotovo godinu dana poslije grupe Balkaneros, ovih dana se javnosti počeo predstavljati novi nezavisni diskografski label ”Etiketa 4” iz Novog Sada.

Njihovo prvo izdanje, electro/dream-pop album “Dreamcraft” iz 2014. godine kao lo-fi projekat Igora Devića (jedan od osnivača alternativnog sastava Hton), nije fizički CD ili drugi nosač zvuka, nego upravo QR kod.

U nekoliko prigodnih dućana u Novom Sadu može se, za vrlo malo novaca, kupiti razglednica koja predstavlja omot izdanja i na kojoj je otisnut QR kod za download izdanja.

Poučak ove priče prvenstveno bi trebali razumjeti (i prihvatiti) muzičari na početku karijere. No, ni velike zvijezde je ne bi trebale zanemariti. Ovo je vrijeme kada publika ne trči za vama kao nekada, nego se svi moraju boriti da stignu do nje.

Tehnologija i inovacije toliko brzo nadiru da puno lakše možete otići u zaborav, ako nove ideje ne prihvaćate na vrijeme.

 

Nastavlja se…