Oldtimeri na cesti ili na izložbama (fotogalerija)

21. vijek Auto-moto

Prema važećim propisima u BiH, vlasnici vozila starih 30 godina svoje automobile mogu trajno registrirati kao oldtimere, a potrebno je samo da potpišu izjavu da to žele.

To donosi finansijske olakšice – za prvu registraciju vozila kao oldtimera vlasnik plaća punu registraciju i troškove izrade nove saobraćajne dozvole, a budući da je riječ o trajnoj registraciji, iduće i svake naredne godine ona se samo produžava i vlasnik plaća tehnički pregled, putarinu, stiker, okoliš i osiguranje, dok je oslobođen plaćanja BIHAMK-a, vode, taksi i poreza. To se u praksi i događa, ali svaki auto star tridesetak godina, zapravo, nije oldtimer, nego češće samo stari auto nije nije baš uvijek najsigurniji na cestama.

Zlobnici će reći da je upravo takvih previše u saobraćaju.

No, pravi ‘oldtimeri’ druga su priča. Oni su vozila za ograničen tip vožnje. Vlasnici takvih primjeraka, koji su obično stariji od 40 godina, ulažu mnogo u održavanje svojih automobila i voze ih isključivo kad su za to pogodni uvjeti, te ih izlažu na prigodnim okupljanjima.

Tako je ove godine priređen XIV Međunarodni susret oldtimer automobila i motocikala u Sarajevu, Auto-show u Tuzli, koji je uz nova vozila izložio i oldtimere, u Mostaru je priređeno okupljanje desetine vlasnika Citroenovih oldtimera, dok su se u Zenici nedavno družili vlasnici modela Alfa-Romeo.

Dakle, više je u pitanju (skupi) hobi, a u fotogaleriji pogledajte kako se izgledao današnji 13. susret vlasnika Oldtimera u Dubrovniku, na kojem se pojavilo i nekoliko vozila iz BiH.

(foto: Cropix)