Hipsters

Urbani pojmovnik: hipster!

Metropol Samo urbano

Pod pojmom hipster podrazumijevaju se ljudi koji su ‘underground trendy‘ u smislu da se oblače, slušaju muziku i koriste proizvode koji su relativno nepoznati ili alternativni. Time žele naglasiti da su drugačiji od uniformirane mase. Definicija još kaže: obično oblače uski jeans, iznošene košulje, ležerne majice, retro obuću, a često nose crne ‘geek‘ naočale, pokušavajući kroz efekat ‘nemaranog‘ izgleda istaknuti neke druge kvalitete kao npr. samostalno razmišljanje i poglede na svijet, inteligenciju, kreativnost i potpunu različitost na svim poljima.

Ovaj trend je dostigao toliku popularnost, da pojedini modni brendovi imaju cijele kolekcije namijenjene ovoj subkulturi.

Međutim, mnogi njihove pripadnike smatrau pomalo odbojnim i ‘hipster’ dobija pogrdnu konotaciju. Međutim, niko ne zna zašto se na hipstere gleda s podsmijehom. Isto tako, niko nije siguran u to ko ih je izmislio i postoje li oni zaista.

Ako ćemo vjerovati Googleu, prosječan hipster nosi la moustache brkove, a ako se radi o ženskoj pripadnici hipsterske kulture, ona vjerovatno nosi kosu obojenu u zelenu, modro plavu ili ljubičastu boju.

Internet nas uvjerava u to da svaki hipster koji drži do sebe nosi kariranu košulju, pri čemu su boje nebitne, kao i to je li tu košulju nosio njegov djed na školskom plesu.

Naravno, vodič kako prepoznati hipstera u svakodnevnom životu ovdje ne prestaje. Ako imate Instagram, onda ste dosad sigurno vidjeli fotografije nečijeg obroka. Osoba koja često objavljuje slike svoga dnevnog unosa hrane, po internetskoj je definiciji hipster. Ako na slikama opazite avokado u bilo kojem obliku, ne sumnjajte – vi pratite pravog pravcatog hipstera. Ta će osoba nakon što pojede svoj avokado, vjerovatno sjesti na svoj bicikl iz 1977. i krenuti u smjeru antikvarijata. Hipsteri vole stare knjige, koje nakon kupovine utrpaju u svoj ruksak iz Drugoga svjetskog rata.

U vašu umirovljenu profesoricu, ako obožava jazz i Andyja Warhola, također možete uprijeti prstom i reći: Vi ste hipsterica“! Naposlijetku, vjerojatno je hipster i vaš pas i to zato jer voli jesti lignje.

Elem, trendu u kojem svi nalikuju jedno na drugo (ipak!), a ne povezuje ih zaluđenost određenom muzikom– dali smo ime. I njihovo smo ponašanje, odjeću i fotografije na Facebooku proglasili sramotnima, plitkima i smiješnima. Ono što nismo shvatili jeste to, da je hipstersko ponašanje oduvijek bilo prisutno.

Ljudi su, čini se, oduvijek htjeli biti zanimljivi i to je ono što hipsteri rade. Biti cool znači nositi starke, imati najnovije tehno uređaje, slušati dobru mjuzu, imati dobru frizuru, zdravo se hraniti i vježbati u teretani, čitati u busu, pohađati muzičke festivale… Svima nama se barem jedna od tih stvari učinila potrebnom. Naša potreba pritom nije bila hipsterska – mi smo samo htjeli biti mrvicu zanimljiviji nego što jesmo.