Auto i snijeg

Podsjetnik: pripremite auto za zimu

21. vijek Auto-moto

Vijest da je jutros, evo dakle već prvih dana oktobra, na austrijskim skijalištima osvanuo snijeg pravi je podsjetnik vlasnicima automobila za zimske pripreme.

Jutra su već sve svježija, a da to može biti problem nepripremljeni vozači toga postanu svjesni tek kad zakasne na posao. Najčešće je uzrok akumulator, odnosno nedovoljna razina elektrolita, a razlog može biti i u alternatoru ili neispravnim kablovima. Kako biste zaobišli takav scenario, obavite već sada kontrolni pregled na automobilu.

Zimi stradaju i limeni dijelovi, pa bi eventualne pukotine i oštećenja laka trebalo sanirati prije snijega, jer zima može povećati oštećenje.

Nešto možete napraviti i sami. Važno je napuniti posudu za tečnost za pranje stakala sredstvom koje se ne smrzava do određene temperature. Tečnost koja ‘drži’ do ­15 stepeni Celzija trebala bi biti dovoljna.

I ispravna kočiona tečnost je vrlo važna. Ono što svako može ali i treba napraviti je detaljno očistiti automobil. Dobro oprana stakla s unutrašnje strane povećavaju sigurnost vožnje, jer su nečista stakla uzrok i jačeg rošenja i magljenja stakla.

Savjeti:

  1. Tečnost za pranje vjetrobranskih stakala tokom toplijeg dijela godine još nekako i možete zamijeniti običnom vodom, ali zimi to nemojte pokušavati, jer pri temperaturama nižim od nule obična voda će se u sekundi smrznuti.
  2. Sistem za hlađenje jedna je od najvažnijih komponenti u radu motora, pa je jako važno provjeriti stanje antifriza. Manjak antifriza, odnosno njegova slaba koncentracija prilikom niskih temperatura može uzrokovati smrzavanje tečnosti u bloku motora, što za posljedicu ima njegovo pucanje. Prosječan rok trajanja antifriza je oko tri godine.
  3. Jedna od osnovnih radnji pripreme automobila za zimske uslove je kontrola akumulatora. Provjera stanja automobilskog akumulatora preporučuje se bar dva puta godišnje, a obavezna je provjera bar jednom prije početka zime. Osnovna laička provjera akumulatora podrazumijeva vanjski pregled, da se vidi je li akumulator čist i suh, te provjera razine elektrolita u ćelijama. Preporučljivo je da u svim ćelijama bude ista količina vode toliko da ćelije ne budu suhe, a po potrebi lako je dosuti destilovanu vodu. Akumulatori imaju rok trajanja. U prosjeku je to 5 do 6 godina.
  4. Zamrznuto vjetrobransko staklo česta je pojava u zimskim mjesecima. Taj problem nije dobro rješavati brisačima i tečnošću za pranje. Pametnije je upaliti vozilo i usmjeriti puhanje prema staklu.